A jednak się kręci

Po 6 miesiącach kolejny wpis. Jakoś tak się działo, że nie miałem czasu albo nie było nic ciekawego do pokazania. Ale teraz mam.
Podczas wakacyjnego pobytu w Puszczy Noteckiej udało mi się sfotografować niebo. "Też mi coś" - ktoś powie, prawie na wszystkich zdjęciach outdoorowych (jakoś to słówko mi najbardziej pasuje) widać niebo. No tak, ale moje to jest niebo nocne (też żadna rewelacja, żeby nie było...). Tam gdzie byłem, podczas bezksiężycowej nocy niebo wyglądało po prostu obłędnie. Czegoś takiego nie da się zaobserwować w rozświetlonym mieście. Przymocowałem aparat do statywu i cyk (a raczej cyyyyyyyk).
Pierwsze naświetlałem 85 sekund


Jak mu się dobrze przyjrzeć to widać lekkie rozmazanie ukazujące ruch Ziemi. W tym czasie nasza planeta obróciła się o około 20'.
Następne zdjęcie naświetlałem już o wiele dłużej - ok.17 minut. Wycelowałem na Gwiazdę Polarną, żeby ładniej było widać obrót Ziemi.


Efekt wyszedł ciekawy. Znacznym defektem tego zdjęcia są duże szumy, które przy tak długim naświetlaniu wygenerowały się na matrycy. Ale i tak jestem z niego zadowolony.
I na koniec zadanie - o jaki kąt Ziemia obróciła się podczas wykonywania tego zdjęcia?

Komentarze

  1. Przy naświetlaniu 17 minut wyszło mi, że Ziemia obróciła się o 4° 15'. Mam za to inny wynik przy czasie 85 sekund - otrzymałem ponad 21'.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie doczekałem się odpowiedzi. Bardzo dobrze Max, właśnie o tyle obróciła się nasza planeta. Drugi wynik też dobry, ale przyznasz, że 21 to ciągle ..około 20.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty